Sapun natural medicinal

Sapun natural medicinalAm primit in ultimul timp mai multe intrebari legate de posibilitatea de a face in casa sapun natural medicinal – adica sapun creat in primul rand pentru a ameliora simptomele anumitor afectiuni dermatologice.

Adevarul este ca, desi pe piata romaneasca sapunurile naturale au inceput sa fie prezente (imi aduc aminte ca acum doi ani daca spuneam ceva despre sapun natural, interlocutorul meu facea ochii mari, ba eventual ma si intreba “Cum adica sapun natural, pai ce, eu ma spal acum cu sapun artificial??”), in ceea ce priveste sapunurile naturale medicinale oferta este mult mai mica decat cererea.

De cele mai multe ori intrebarile pe care le primesc vizeaza dermatita de contact / eczema si psoriazis. (Despre dermatita de contact am mai scris si aici).

Daca acesta nu e primul post pe care-l citesti pe blogul meu, probabil ca stii deja care e intaiul lucru pe care-l recomand (si nu e numai umila mea parere, ci este sfatul oricarui medic dermatolog): foloseste doar sapun 100% natural!
Daca esti oaspete nou, iti urez bun venit si te rog sa citesti mai intai asta: Sapunul comercial = periculos? DA!

5 sfaturi pentru a obtine un sapun natural medicinal eficient

Aceste tipurUlei de galbenelei speciale de piele au cea mai mare nevoie de sapunuri blande, puternic hidratante. Concret, iata cateva recomandari utile daca vrei sa faci sapun de casa special pentru persoane ce sufera de dermatita de contact / eczema sau psoriazis: (cu mentiunea ca ingredientele de mai jos sunt foarte bune si pentru cei care au “doar” o piele mai sensibila):

1. Foloseste in retetele tale de sapun natural urmatoarele uleiuri vegetale:

  • ulei de migdale dulci
  • ulei de galbenele
  • ulei de jojoba
  • ulei de avocado
  • ulei de primula
  • ulei de catina

Le poti folosi fie ca uleiuri de baza, fie ca exces de grasime, adaugate chiar inainte de a turna sapunul in forme (ultimele doua), fie in ambele momente. Sunt mai eficiente adaugate la finalul procesului de preparare a pastei de sapun, pentru ca isi pastreaza intr-o proportie mai mare proprietatile tamaduitoare. In plus, adaugandu-le la final, in cantitate mai mica, le valorifici la maximum🙂

2. Foloseste un procent mai mare de discount de soda (8-10%)

3. Foloseste cu mare grija uleiurile esentiale atunci cand parfumezi sapunuUlei esential de musetell (mai multe despre uleiuri esentiale aici), caci unele dintre ele se pot dovedi iritante. Uleiuri esentiale cu efect terapeutic dovedit pentru afectiunile despre care vorbim:

  • ulei esential de lavanda
  • u.e. de musetel
  • u.e. de santal
  • u.e. de rozmarin
  • u.e. de trandafir

4. Inlocuieste (o parte din) apa din reteta cu:

  • suc de morcovi
  • suc/gel de aloe vera
  • lapte de capra

5. Evita colorantii, exfoliantii puternici si orice alti aditivi iritanti.

Daca vrei sa faci propriile tale sapunuri naturale, in casa, sa creezi retete in functie de ceea ce doresti de la sapunul tau natural, Ghidul pentru realizarea de sapun natural pe care l-am scris si de care sunt foarte mandra🙂 te va invata tot ce trebuie sa stii de la A la Z. Il poti comanda aici.

Sapun natural medicinal

Sapunuri de casa 100% naturale

Iar daca nu esti genul creativ, do-it-yourself, nicio problema! Foloseste cu incredere sapun 100% natural (il poti cumpara fie online, fie din magazine traditionale – in special din magazinele cu produse naturiste).

Iti doresc din suflet multa sanatate!

13 responses to “Sapun natural medicinal

  1. Buna ziua, vreau sa va multumesc pentru ghid, pe care l-am citit pe nerasuflate. Am primit acolo raspunsuri la toate intrebarile mele, care pana acum m-au impiedicat sa ma apuc de sapunarit. O sa va impartasesc rezultatele mele dupa prima transa de sapun. O seara placuta!! Andreea R.

  2. VA MULTUMESC!! din tot sufletul pt pachet, am avut sotul in spital si multe alte probleme. Nu am avut timp decat sporadic sa intru la pc pt a-mi citi e-mailurile. Abia acum am revenit, aproximativ, la normal. Va imbratisez cu mult drag si cu scuzele de rigoare ca nu v-am putut contacta pana acum si sa va pot multumi cum se cuvine. Va doresc sanatate multa si multe, multe reusite in tot ceece faceti. VA MULTUMESC! Doamne ajuta! si iertare pt neglijenta mea, numai bine!

  3. Aceste sapunuri se gasesc si in farmacii?

  4. Buna ziua, am lansat si eu o rugaminte, asteptam sa primesc pana acum acest ghid si nu a venit. Vroiam sa stiu daca mai este valabil. Pana atunci… un PASTE FERICIT!

    • Buna seara, doamna Stoica!
      Am expediat Ghidul chiar a doua zi dupa ce am primit comanda dvs. Dupa Paste va rog sa mergeti la oficiul postal, probabil ca e acolo coletul dar n-ati primit avizul.
      Paste fericit si dumneavoastra, lumina si multa sanatate!

  5. Salut,

    intr-adevar acum 2 ani cautam tot felul de ingrediente pentru sapun natural si nu gaseam. Am renuntat! Anul acesta am reluat cautarile si piata e plina de astfel de produse; vreau sa ma apuc de facut sapun!

    Cand spui discound de soda te referi la un adaos de ulei de 8-10%?

    Multumesc,
    Ioana

    • Buna, Ioana!
      Discountul de soda este reducerea cantitatii de soda caustica din reteta. Surplusul de grasimi (superfatting), se face in acelasi scop, doar ca in loc sa se scada din soda, se adauga uleiuri.
      Mult succes la sapunarit!
      Dana

  6. P.S. PH-ul sapunului meu home made este 9-10, insa am testat ph-ul sapunului lichid pentru dermatita atopica de la Trixera pe care baietelul meu il foloseste acum, si a iesit 7. Din cate inteleg eu, sapunurile medicinale pentru copii si bebelusi au ph-ul in jur de 7-8, pentru adulti sanatosi cam 9-10, iar pentru rufe cam 10-12. Imi impartasiti opinia? Multumesc.

    • Un pH de 12 e mult prea mare dupa parerea mea. Cred ca sunt tot in jurul valorii de 10 si sapunurile de rufe.
      Atentie si la ingrediente, scaderea pH-ului se poate face prin adaugarea unor ingrediente de care noi tocmai vrem sa scapam! Ideea e ca un sapun natural, chiar daca are pH-ul mai mare, NU VA USCA PIELEA, ci o va mentine hidratata, si asta este foarte important!

  7. Tocmai am terminat de facut un sapun medicinal pentru dermatita atopica. L-am vrut superemolient, fara parfum si-l voi testa mai intai pe mine, apoi pe fiul meu de 3 ani. Am citit pe nerasuflate ghidul dumneavoastra, l-am aplicat intocmai si sunt incantata de rezultat, abia astept sa treaca cele 4-6 sapt de uscat pentru a-l incerca. Am pus ulei de masline, unt de cacao, de cocos, de shea, ulei de galbenele, ulei de migdale (aditiv). A iesit suficient de solid si am folosit discount de soda de 8%, ph-ul e ok. Va multumesc, chiar ati realizat un ghid foarte util !

Lasa un comentariu

