E greu sa faci sapun natural in casa?

Multe persoane ma intreaba, cand afla ca fac in casa sapun 100% natural, daca e complicat si cat dureaza.

Sapunul natural se face la fel de usor ca o prajitura!

Sapunul natural se face cam la fel de usor ca o prajitura!

Raspunsul e ca e cam la fel de usor pe cat e sa faci o prajitura – asta e comparatia care mi s-a parut cea mai nimerita. Alegi o reteta (in functie de preferintele tale si/sau de necesitati), cauti ingredientele, iti pregatesti spatiul de lucru (in cazul meu = bucataria), cantaresti, incalzesti, amesteci pana cand amestecul ajunge la consistenta potrivita, torni in forme si… gata sapunul de casa! Ti se pare greu? Chiar nu e.

Bineinteles ca e vital sa ai retete de sapun bune, corecte si sa stii exact tot ce ai de facut, care e ordinea operatiilor, care sunt temperaturile la care se amesteca ingredientele, care sunt “secretele meseriei” etc. Si e important sa ai informatii pe care sa te bazezi, clare si practice. Dar tocmai asta ofera Ghidul pentru realizarea de sapun natural, deci aceasta parte a problemei e rezolvata.

Cat despre timpul necesar, acum eu fac o transa de sapun natural cam intr-o ora, masurat de cand ma apuc sa-mi pregatesc ingredientele si pana cand am terminat de spalat recipientele folosite. Folosirea blenderului scurteaza mult timpul necesar realizarii de sapun natural (ca si folosirea mixerului la o prajitura, de altfel).

Si tu poti face un astfel de sapun!

Si tu poti face un astfel de sapun!

Inca ceva: daca te gandesti ca iti trebuie ceva abilitati… culinare, sa stii ca nu e cazul! Marturisesc ca nu sunt o buna gospodina, nu-mi place deloc sa gatesc (chiar ma intreb cum de mi-a cazut cu tronc tocmai o activitate care e atat de similara gatitului…). Si totusi, imi place la nebunie sa fac sapun natural si imi reusesc niste sapunuri absolut minunate!

Acestea fiind spuse, nu-mi ramane decat sa te incurajez sa incepi sa-ti faci si tu propriile tale sapunuri naturale. E simplu, e placut si, mai presus de orice, e sanatate curata! Comanda Ghidul practic pentru realizarea de sapun natural sispor la sapunarit!🙂

10 responses to “E greu sa faci sapun natural in casa?

  1. Buna Dana,
    iti multumesc mult pentru ghid, l-am primit de cateva zile si mi-am facut deja notite, invat, incerc sa asimilez cat mai multe informatii. Este senzational, pare foarte simplu🙂 si abia astept sa incep. Deocamdata imi achizitionez toata aparatura necesara, am comandat si cateva ingrediente cu care sa incep.
    Intrebarea mea este legata de locul de procesare: stau la casa si am o mica pivnita in care ma gandeam sa lucrez (e ferita de copil si va fi micul meu laborator). Nu stiu insa daca e locul ideal de uscat sapunul… desi nu e umezeala si intentionez sa montez suplimentar geamurilor si un sistem de aerisire fortat, este totusi indicat sa usuc acolo sapunul? Din experienta ta, ce ma sfatuiesti sa fac?
    Multumesc,
    Oana

    • Buna, Oana!
      Ma bucur ca iti place ghidul, vei vedea ca nu e deloc complicat sa faci sapunele!
      In ceea ce priveste micul tau laborator, cum spui, daca locul e bine luminat, curat si aerisit, e numai bun! Mie mi s-au uscat foarte bine sapunurile si pe balcon iarna, deci se vor usca bine si in spatiul tau.
      Succes!
      Dana

  2. as vrea sa stiu de unde iti achizitionezi toate ingredientele. am o prietena care face sapunuri naturale, dar ea zice ca toate ingredientele si retetele le aduce din strainatate… daca vreau sa incep sa fac aceste sapunuri care mi se par grozave, de unde o sa imi pot procura ingredientele necesare?

    • Cu cativa ani in urma, cand am inceput sa fac sapunuri, si eu cumparam majoritatea ingredientelor din straintate. Acum, insa, se gasesc si la noi berechet! In ghid la sectiunea Furnizori ai si link-uri cu magazine online de unde iti vei putea procura cele necesare.
      Dana

  3. Buna,
    Pentru cei interesati sa achizitioneze soda caustica perle (Puritate 99%, culoare: alba, data fabricatie: 14.11.2012, termen de valabilitate: 2 ani). Pret: 10lei pt 1kg. Ma puteti contacta la adresa de e-mail: lumeadesapun@yahoo.com.

  4. Buna,

    Spune-mi te rog, acest Ghid Practic contine si retete pentru sapun? M-ar interesa si pe mine sa ma apun sa fac sapun. Sau, poate ma ajuti tu cu niste retete?

    O seara placuta!

    • Buna, Carla!
      Sigur, Ghidul contine si retete (cateva zeci) dar, mai important, te invata cum sa creezi propriile tale retete, in numar nelimitat. In plus, te invata tehnica de lucru (contine instructiuni pas cu pas ilustrate cu fotografii, pentru ca totul sa fie cat mai usor de inteles si de urmarit).
      O seara placuta si tie!
      Dana

  5. Buna ziua!
    Eu am ulei de cocos de vanzare pentru cele interesate.
    Este solid, fabricat in Austria, perfect pentru cosmetice de casa si sapunuri
    Pret 18 lei/ 500gr sau 34 lei /kg
    Pentru doritoare pot fi contactata la adresa de mail: raluca.zdrobis@gmail.com sau la tel 0724.711.552
    Multumesc

  6. Am primit ghidul si sunt foarte incantata.Multumesc si sper sa pot pune in aplicare sfaturile tale! Madalina,Poiesti

Lasa un comentariu

