Preferatul meu: sapunul produs prin metoda „la rece”

Sapun de casa la receProcedeul „la rece” (cold process, in engleza, sau, prescurtat, CP) este cel mai des folosit pentru obtinerea sapunului de casa. In SUA si in vestul Europei crearea de sapun de casa CP este o adevarata pasiune, imbratisata de o multime de persoane, si asta datorita unor avantaje evidente:

  • Proprietatile ingredientelor se pastreaza mai bine decat in cazul metodei „la cald”.
  • Stii exact ce ingrediente folosesti pentru sapunul tau, controlezi totul, deci poti face sapun 100% natural.
  • Este mai simpla, mai rapida si presupune mai putine riscuri decat metoda „la cald”.
  • Sapunul rezultat este muuuult mai aspectuos si mai fin decat cel obtinut prin reprocesare (rebatching).

Este adevarat, metoda are si unele dezavantaje:

  • Este putin mai complicata decat „topire si turnare” (melt & pour sau MP) si presupune un timp de uscare de 3-4 saptamani.
  • Trebuie sa folosesti soda caustica, ceea ce presupune luarea unor masuri de siguranta.
  • Proprietatile ingredientelor nu se pastreaza la fel de bine ca in cazul metodei „topire si turnare”.

Una peste alta insa, sapunul ”la rece” este cel care a creat si creeaza in continuare cei mai multi dependenti. Pentru ca, da, realizarea de sapun natural da dependenta!

Ghid practic pentru realizarea de sapun naturalDaca vrei si tu sa faci sapun natural la rece, acum ai la indemana un ghid practic care iti ofera TOATE informatiile de care ai nevoie: Ghidul practic pentru realizarea de sapun natural. Click aici!

15 responses to “Preferatul meu: sapunul produs prin metoda „la rece”

  1. Buna ziua, am fabricat si eu cateva transe, dupa retetele dvs. si sapunul meu iese moale. De ce oare??? (am folosit mixerul de la bucatarie – are vreo importanta?)

    • Buna ziua!
      Inteleg ca ati folosit un mixer obisnuit si nu unul vertical? E posibil ca asta sa fie cauza, nu am experienta cu mixerul obisnuit. Inca de la primele transe pe care le-am facut am folosit mixer vertical si nu am avut pana acum nicio problema.
      Dana

  2. Buna ziua doamna Dana, am cartea dvs. si vreau sa fac sapun pentru familie dar gasesc soda doar de 70%. Va rog dati-mi un sfat ce sa fac. Eu am cumparat de Rm. Valcea – poate stiti in ce oras se fabrica de 98%, desi transportul este o problema. N-as vrea sa stric materialul degeaba.
    Cu multumiri, Cocora

    • Buna seara!
      In Rm. Valcea, la Oltchim se fabrica sigur si soda caustica avand puritate > 98%. Cautati la magazine mici care vand cu produse sanitare si chimice. Sigur veti gasi!
      Am vazut si anunturi pe net, dati o cautare pentru „soda caustica puritate 98%” sau „…99%” si le veti gasi si dvs.

  3. Am cumparat si eu GHIDUL, fff. bun, am incercat sa fac sapun, cred ca mi-a reusit (inca nu este uscat), doar ca am soda caustica in concentratie de 70%. Oare iese sapunul bun, sau sa mai caut soda concentr. 98%?
    Marinela Fotache, Karlsruhe, Germ.

    • Buna, Marinela!
      Soda trebuie sa aiba concentratia >98%, preferabil 99%, altfel nu e in regula. Nu stiu cum e legislatia acolo, poate poti comanda si prin posta / curier, daca nu ai gasit in localitatea ta.
      Dana

      • Buna Dana,

        Merci ca mi-ai raspuns.
        Am gasit soda 100% aici in Germania, am facut deja doua transe de sapun cu miere, am verificat PH, este 8,5. Sper ca va fi bun, dupa uscare, abia astept sa-l testez si eu si prietenii de-aici.
        Merci ca-mi dai posibilitatea sa comunic pe tema asta, una deosebit de interesanta de altfel.
        Sanatate si bucurii,
        Marinela, Karlsruhe

        • Felicitari pentru primele transe, pH-ul este excelent!
          Raspund cu drag la toate mesajele, la mesajul tau am raspuns cu intarziere pt ca am fost in concediu (unde nu m-am apropiat la mai putin de 1 km de un computer :))
          Multa sanatate si tie si numai bine!

  4. scrie ca proprietatea ingredientelor se pastreaza mai bine…., cu cateva paragrafe mai jos,infirma: proprietetea ingredientelor nu se pastreaza asa bine…
    deci?

    • Am facut comparatie cu metode diferite de producere a sapunului: in primul paragraf comparatia se face cu metoda „la cald”. Fata de aceasta metoda, prin metoda „la rece” ingredientele se pastreaza mai bine.
      In paragraful de mai jos, comparatia se face cu metoda „melt & pour”: „Proprietatile ingredientelor nu se pastreaza la fel de bine ca in cazul metodei „topire si turnare”.

  5. Am o mica intrebare,unde pot sa gasesc ulei de cocos?

  6. Felicitari! Arata bestial, acum cativa ani am facut si eu sapun natural, si atunci am gasit reteta doamnei Lupean din Campia Turzii. Mi-a iesit foarte bine, am folosit ceaiuri de salcam, menta, iasomie, galbenele, dar nu am perseverat… recunosc, eu am alte pasiuni care imi „mananca” timpul…
    SUCCESE MAXIME IN CONTINUARE si cum se spune pe la noi, VANZARE BUNA!

  7. Inca o intrebare am…in general am gasit pe net calculatoare pentru cantitatea de soda caustica si de apa…dar cum calculezi daca vrei sa folosesti in loc de apa un suc natural de fructe de exemplu? E la fel?

Lasa un comentariu

